Klikni ovde za pomoć kod unosa
UVOD U AVANSE
Od knjiženja rasporeda datih avansa kroz (novu) vrstu automatskog naloga i dokumenta (vd:69) preko automatskog preknjižavanja razgraničenja PDVa u okviru izrade naloga ulazne kalkulacije koja je "pokrivena" avansom za koji je dobijena avansna faktura, preko knjiženja izvoda koji automatski knjiži uplatu na avansne uplate kada komitent koji uplaćuje nema dug, preko kompletno automatizovanog izdavanja faktura za uplaćene avanse, pa sve do izdavanja faktura i konačnih faktura koje su plaćene avansom za koji je izdata ili nije izdata faktura za avans... Samo nabrajanje koraka koji mogu postojati u poslovanju, a koji su vezani za avans deluje komplikovano, ali u praksi je jednostavno kao i mnoge druge operacije od kojih je moguće napraviti "knjige", a koje Lidder svodi na par pritisaka tastera. Za one koji se pitaju da li da knjiže avanse kako treba ili da i dalje koriste "skraćeni" postupak knjiženja avansa direktno na konta kupaca i dobavljača, dajemo opis postupaka koji se rade pri ispravnom i kompletnom knjiženju avansa, što inače preporučujemo jer je tada situacija mnogo jasnija i čistija.
Opis postupaka i situacija pri radu sa datim avansima pogledaj ovde.
Opis postupaka i situacija pri radu sa primljenim avansima pogledaj ovde.